Devreye Alma
Devreye alma; Maxlogic ve Mavigard marka adresli yangın ve gaz algılama sistemlerinin bağlı bulunduğu mekanik ve elektrik tesisatı sistemi içindeki işlevine (çalışmasına) başlamadan önce, firmamız personeli tarafından gerekli kontrollerinin yapıldığı ve aşağıdaki işlemleri içeren prosedürdür.

- Çalışma koşullarının uygunluğunun saptanması
- Adresleme ve mahal bilgilerinin tanımlanması
- Kullanıcı tarafından gerekli görülen senaryo işlemlerinin ayarlanması
- Dâhil ayarların yapılarak ilk çalıştırılmasının sağlanması
- İşlevini düzgün bir şekilde yerine getirdiğinin görülmesi
- Durumun gerekli belgeler eşliğinde müşteriyle karşılıklı olarak imza altına alınması
Bakım
Yangın ve gaz algılama sistemlerinin periyodik olarak bakımlarının yapılması gerekmektedir. Bu durum, Binaların Korunması Yönetmeliği Madde 84’te belirtilmiştir. Ayrıca yangın ve gaz algılama sistemlerinin bakımlarının düzenli olarak yapılmasının gerekliliği ve bakım düzeni TS EN 54-14 Standardı Madde 11’de detaylı bir şekilde anlatılmıştır. Bunun yanı sıra; TS EN 54-14 Madde 10’da bakımların yapılmasının binanın yangın ve gaz algılama sistemi barındıran bölümünün kontrolünü elinde tutan kişi veya bu kişinin tayin ettiği yetkililerin sorumluluğunda olduğu bildirilmektedir.
Periyodik bakımların üretici tarafından yetkilendirilmiş firmanın teknik personeli tarafından yapılması oldukça önemlidir. Bakım yapacak olan servis personelinin ilgili yangın ve gaz algılama sistemi hakkında teknik yeterliliğinin bulunması gerekmektedir. Aksi takdirde sistem bileşenleriyle ilgili teknik bilgi ve tecrübeye sahip olmayan kişilerin müdahalesi sonucu sistem etkin çalışma yapamayabilir, hatta can ve mal kayıpları oluşabilir. Can ve mal kayıpları riskini azaltmak ve sisteminizin doğru bir şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla yıllık olarak tarafınızdan istenilen periyotlar da teknik ekiplerimiz tarafından periyodik bakımlarınız yapılmaktadır.
Arıza Servisi

Arıza bildirimi ve servis talepleriniz servis merkezimizde kayıt altına alınmaktadır. Talebiniz sonucunda tarafınızla yapılacak görüşmelerin sonrasında belirlenecek gün ve saatte teknik ekibimizin yapacağı ziyaret sonucu sisteminizdeki hata ve arızalar tespit edilerek sisteminizin sorunsuz bir şekilde çalışması için gerekli olan hizmet ve ürünler tarafınıza rapor olarak sunular. Raporlama ardından tarafınızdan istenilmesi durumunda sisteminizin aktif olarak çalışması için gerekli ürün ve hizmetlerin maliyet hesabı yapılarak tarafınıza bildirilir.